ABOUT 青山プランニングアーツは世の中にないものを生み出し、社会のお役に立つことを目指す新しいシンクタンクです。 その実現のために戦略プランニングとアートとテクノロジーを融合するプラットホームを発明、開発、社会実験しています。 Aoyama Planning Arts is a new type of think tank that seeks to contribute to society through the creation of what the world has yet to see. To this end, we invent and develop platforms that integrate strategy planning, art and technology and conduct social experiments using those platforms.
Strategy & Planning 国家戦略、オリンピック招致、国勢選挙戦略、政策コンセプト、会社代表向けコンサルティング、事業戦略、コミュニケーション戦略、社員向けセミナーなどをさまざまなジャンル、角度から考え、戦略立案から実現までをサポートします。 We help design national strategies and strategies for elections, business and communication, as well as Olympic bidding campaigns, policy concepts, consulting programs for corporate leaders and seminars for employees, in a variety of genres from various angles. We provide extensive support for the entire process from strategy formulation to implementation.
Arts & Science 映像、デザイン(平面・立体)、コンピューターグラフィックス、建築デザイン、ロゴデザイン、ホームページ等、さまざまなジャンルの映像やデザインをサイエンスと融合し、新しいクリエイティブを提供します。 We combine science with images and designs of many different genres, such as videos, plane and 3D designs, computer graphics, architectural designs, logo designs and websites, to provide new forms of creativity.
Science & Technology 認知科学とAI(人工知能)のシステムを提供をしています。また、ホームページに替わる、スマートフォンやサイネージをつなぐ新しいクラウドのシステムを提供します。 We provide systems that are based on cognitive science and artificial intelligence (AI). Our offerings also include systems for new digital networks that connect smartphones and signage in place of websites.
青山プランニングアーツでは、認知科学を使った様々な製品・プロダクツを開発しています。 代表的な製品・プロダクツ 1、ザ・ワールドヴィジョン(顧客との信頼関係を深化させる対面営業) 2、ザ・サイバーヴィジョン(脳を活性化させるCM) 3、バーチャルドア(Webでソリューション営業) 4、クオリア(意思決定を加速するLP) 5、ヴィジョンメーカー(ブランドロイヤルティの向上) 6、AI リボーン 「認知科学的な製品・プロダクツ」とは、 認知科学の理論と研究を利用して、情報を効果的に理解、記憶するデザインによって開発され、対面営業、ウェブデザイン、ソフトウェア開発、教育、マーケティングなど、広範な分野で活用されています。 ※例えば、その一つザ・ワールドヴィジョンは、 認知科学(脳科学、心理学、人間工学、行動物理学、神経科学)をベースに研究開発(山口大学医学部で検証)、社会実験(全国のトヨタ販売店50で5年間)した製品です。 ザ・ワールドヴィジョンの特徴 1、情報の理解(ストーリーテリング、視覚化、階層化)を容易にします 2、情報の記憶(情報を記憶に定着させる)を強化します 3、ユーザーエクスペリエンス(認知バイアスによる意思決定)を向上します ザ・ワールドヴィジョンの導入により得られる効果 1、営業の型(フレームワーク)ができて「説明コストが激減」します(最少1時間→8分) 2、忘却曲線を考えた(脳を活性化)製品なので「教育コストが激減」します(最大1/10以下) 3、顧客の認知パフォーマンス(認知プロセスを加速)が向上し「機会ロスが激減」します(最大10倍以上) ※また、ザ・サイバーヴィジョンを使ったCM(脳を活性化させる)では、 1、SNS戦略の効果が劇的に改善した 2、サイネージによる流入動線が良くなった 3、ホームページを使った広告戦略が回復したというクライアントレビューをいただきました。 ※「クオリア(LP)が一般的なLPとどこが違うのか?」というご質問を受けますが、従来のLPは、認知科学を使っていないので全く比較ができません。 認知科学を使ったクオリア(LP)は、「顧客の認知バイアスを理解することで、特定の製品やサービスにどのように反応するかを予測し、それに基づいてマーケティングメッセージを設計」するように作られています。 青山プランニングアーツの認知科学の知識、情報、経験は、顧客の行動の理解、製品設計、マーケティング戦略の開発、組織内の意思決定プロセスの最適化などに活用されています。
Aoyama Planning Arts develops various products using cognitive science. Key Products: 1.The World Vision (face-to-face sales to deepen trust with customers) 2.The Cyber Vision (commercials that activate the brain) 3.Virtual Door (web-based solution sales) 4.Qualia(landing pages that accelerate decision-making) 5.Vision Maker (improving brand loyalty) 6.AI Re-born "Cognitive science products" refer to those developed using the theories and research of cognitive science to effectively understand and remember information through design. These products are utilized in a wide range of fields including face-to-face sales, web design, software development, education, and marketing. For example, The World Vision is a product developed and tested (at Yamaguchi University School of Medicine) based on cognitive sciences (neuroscience, psychology, ergonomics, behavioral physics, and neuroscience) and verified through social experiments (across 50 Toyota dealerships nationwide for five years).Features of The World Vision: 1.Makes understanding information (through storytelling, visualization, and hierarchy) easier 2.Strengthens memory retention of information 3.Improves user experience (decision-making influenced by cognitive biases)Benefits of Implementing The World Vision: 1.Creates a sales framework, drastically reducing "explanation costs" (from at least one hour to 8 minutes) 2.Product designed considering the forgetting curve, significantly reducing "education costs" (by more than 1/10) 3.Improves customer cognitive performance, drastically reducing "opportunity loss" (by more than tenfold) Moreover, client reviews for CMs using The Cyber Vision (commercials that activate the brain) reported dramatically improved effects of SNS strategies, better traffic flow from signage, and recovered website advertising strategies. Regarding questions on how Qualia (LP) differs from conventional LPs, traditional LPs cannot be compared as they do not utilize cognitive science. Qualia (LP) is designed to "understand customer cognitive biases to predict how they will react to specific products or services and design marketing messages based on that." The knowledge, information, and experience of cognitive science at Aoyama Planning Arts are utilized in understanding customer behavior, product design, marketing strategy development, and optimizing the decision-making process within organizations.